tiistai 18. kesäkuuta 2013

Kukista ja mehiläisistä.

Hääkukat tilattu! Floristin kanssa tuntui synkkaavan mukavasti ja hän ymmärsi miltei heti välittömästi mitä tahdon. Toki minulla oli näyttää kuvia ja kerroin aika selkeästi väritoiveenikin. Ehkäpä olin siis helppo ja yksinkertainen asiakas? ;)

Tämä postaus on toistoa viimeiseen, mutta koska kertaus on opin äiti, niin menkööt. Kukkakuvia (ja vielä ihan samoja, uuuups!) oli viime postauksessani, mutta vähänkö typerältä tuntuisi kirjoittaa kukkapostaus ilman kuvia?

Hääkimpuksi minulle tulee siis hempeän sävyinen pyöreä kimppu, jossa on pioneja. Värimaailmana on siis meidän "häiden värit": valkoinen ja vaaleanpunainen. Lisäksi floristi teki tästä harakasta ehkä maailman onnellisimman harakan: pioneihini liimataan timantteja! Olin niin fiiliksissä kimpustani, että olisin voinut hyppiä tasajalkaa heidän tiskillään! :D Eli jälleen kerran yhdistyy herkkä romantiikka ja bling - toivottavasti onnistuneesti.



Lisäksi tilasin heittokimpun - minä kun haluan sen morsiuskimppuni kuivattaa ja pitää muistona itselläni. Etenkin nyt, kun siinä on ne timangit. ;) Heittokimppu tulee olemaan sellainen miniversio minun kimpustani. Kahdelle kaasolleni tulee vaaleanpunaisia neilikoita rannekukiksi (kuulemma kolhuja kestävä kukka, joten erittäin hyvä!) ja isäni vieheeseen tulee valkoisia neilikoita.

Pöytiin tilasimme kimppuja yhteensä 17 kappaletta. Yksi näistä kimpuista tulee koristamaan karkkibuffet-pöytää. Kimpuissa jatkuu sama linja ja tyyli kuin minun kimpussani: hempeitä sävyjä ja niitä rakastamiani pioneja. Inspiskuvina floristille näytin nämä:



Samaisella reissulla kävin Stokkalla etsimässä hääkenkiä ja -alusvaatteita, mutta turhaan. MITÄÄN varteenotettavaa ei löytynyt. Erityisen pettynyt olin alusvaateosastoon. No, jotain sieltä sentään tarttui mukaan - nyt minulla on ainakin häälaukku vaikkei kalsareita ja kenkiä olisikaan: ;)


Rakastuin tähän heti ensi silmäyksellä! <3

Alussa olin kyllä sitä mieltä, että häälaukku on yksi turhimpia ostoksia ja myöskin kaasoni ovat painottaneet, että he ottavat kaiken tarpeellisen mukaan heidän veskoihinsa. No, mieleni kuitenkin muuttui, kun aloin miettiä tulevaa hääpäivää ihan käytännössä: on mukavampaa, että minulla on omat pienet juttuni ihan omien käsieni ulottuvilla, eikä minun tarvitse jatkuvasti pyytää kaasoilta sitä ja tota.

Niin ja sopiihan tuo veska aivan julmetun hyvin häämekkoni kanssa...

Olen ollut muuten noin viikon verran ilman mitään ehkäisyä. Ennen kuin alatte hihkua, että jee, ne lisääntyy taas, joudun toppuuttelemaan, että syynä ehkäisyn lopettamiseen oli pillerieni merkki: Yaz. Kyllä, kyseessä ovat ne median lietsomat killeripillerit. En kuulu varsinaisesti mihinkään riskiryhmään (en tupakoi, en ole ylipainoinen jne), mutta olen vain sen verran riskitön ja turhan turvallisuushakuinen, etten halua syödä e-pillereitä, joissa riski on korostunut muihin ehkäisymenetelmiin verrattuna.

Kaiken lisäksi kuukautiskiertoni on ollut alusta alkaen ihan totaalisen sekaisin näiden pillerien kanssa (kahdet menkat per kierto), mutta jotenkin päässä on pyörinyt niin monta muuta asiaa, etten ole saanut aikaiseksi soittaa lääkärilleni ja kysyä, että mikä hitto tässä nyt mättää. Tarvittiin siis kunnon maailmanlaajuinen kohu ja skandaali, että minä saan pehvaani vauhtia...

Jännittää vaan paljon, että jos nyt aloitan syömäänkin vaikkapa jotain minipilleriä, niin koko kehoni menee sopivasti juuri ennen häitä ihan totaalisen sekaisin ja minulle kehittyy vaikkapa kunnon ehta akne. Ei ole nimittäin ensimmäinen kerta. Nuorempana päätin vaihtaa e-pillerit ehkäisyrenkaaseen ja siitä takaisin pillereihin (eri merkkiin kuin mitä ennen rengasta) ja lopputuloksena oli pysyvät kraaterit poskissa sekä aknen hoitoon tarkoitettu myrkkykuuri. Se oli oikeasti melko jäätävää aikaa ja kärsin ihoni vuoksi paljon. Joten huvittaako edes ottaa riskiä, että hääpäivänä olen kuvissa oikea pitsanaama...

Huoh.


Nina

Ei kommentteja: