perjantai 16. tammikuuta 2015

Lisää heviä!

Pakko vähän kehaista tässä itseään: olen onnistunut viime aikoina lisäämään ruokavaliooni entistä enemmän hevi-osaston antimia. Lisäksi olen latkinut ahkeraan vettä. Näiden tekijöiden ansiosta olen voinut jotenkin todella hyvin: ei turvota ollenkaan, vaikka en ole karsinut muuten hiilareita millään tavalla. Ja virtaa riittää!

Olen laittanut aina pojille välipalaksi hedelmiä, mutta itse olen useimmiten tyytynyt vain kahvikupposeen (ja ehkä johonkin suklaapalaan). Nyt olen viime viikot tehnyt itselleni kutakuinkin saman välipalan, samalla vaivalla. Ei siis kovin vaikeaa syödä terveellisemmin itsekin. ;)


Marjojen syöntiä olen lisännyt tekemällä itselleni iltapalaksi kaurapuuroa jäisten marjojen kera. NAM! <3 Muuten tunnustan olevani aika huono pakastemarjojen syöjä, ne eivät puuron lisäksi uppoa kuin siinä perinteisessä smoothiessa... Mutta tuoreena taas... Ollapa kesä. 


Salaattia yritän tehdä niin usein kuin vain suinkin ehdin ja jaksan. Yritän tehdä muitakin kasvisvihannes-lisukkeita, kuten sitä perinteistä keitettyä parsakaalia, kukkakaalia tai porkkanaa.


Olen huomannut, että kun pesee (tai "kylvettää" jääkylmässä vedessä niin kuin minä tapaan tehdä) koko salaatin ja laittaa osan salaatinlehdistä jääkaappiin rasiaan, tulee niitä todella helposti lisättyä myös voikkuleiville. En tiedä olenko ihan koomisen laiska, mutta jos salaatinlehdet eivät ole valmiiksi pestyjä, niin minä en tule niitä leivälle laittaneeksi...


Salaatteihin saa kivaa vaihtelua lisäämällä tuoreita yrttejä. Minä ostin viimeksi ruukun basilikaa (yksi ehdoton lempiyrttini!) ja käytin lehdet ihan perusvihreään salaattiin sekä spaghettiateriaan ja avokadoleiville.


Siinä muutamia "vinkkejä", joilla saa lisättyä vihreitä ja värikkäitä juttuja ruokavalioon. 

Nyt toivotan teille ihanaa viikonloppua, tosin palaan vielä huomenna eetteriin yhden pienen jutun kanssa... ;)


Nina

Ps. Sitä kesää oikeesti odotellessa - eilen hain VIHDOIN pakettini postista, joka seilasi siellä, täällä ja vähän tuolla. Paketti sisälsi kaksi huisin makeaa lippistä pojille. :)

Ei kommentteja: