lauantai 6. elokuuta 2011

Taistelussa raskausarpia vastaan.

Kyllä on tullut tässä viime kuukaudet tuijotettua omaan napaan...

Kuvassa meneillään raskausviikko 28 - The Battle is on! :)
En tiedä voiko raskausarvilta välttyä, sillä ystäväni sanoi arpien tulon olevan vain ja ainoastaan ihotyypistä kiinni. Eli toisin sanoen vaikka kuinka rasvaisit, niin ihoon saattaa ilmestyä arpia. En oikeasti osaa edes sanoa, että kaatuisiko maailmani, jos vatsanahkaani koristaisikin muutama raita, mutta jostain syystä kamppailen kaksin käsin (kirjaimellisesti.) raskausarpia vastaan. Osasyy tähän on varmasti se, että olen muutamalla tuttavalla nähnyt niin hurjan näköisen vatsan, että se oli jo brutaalia. He vain totesivat, ettei tämän vatsan kanssa enää mennä bikineissä uimarannalle. Mitä muutakaan tässä voisi todeta?

Pinnallista tämäkin sitten kai, mutta minä toivoisin voivani vielä käyttää bikinejä. Myös julkisesti. Kai kaiken tämän hössötyksen takana on vain se, etten halua kehooni merkkiä siitä, että olen luovuttanut kroppani suhteen: "Olin raskaana – se on selitys, miksei minun enää tarvitse näyttää yhtä hyvältä kuin ennen ja miksi voin luvallisesti ja hyväksytysti näyttää tältä". Hmph, kuulostaa raadolliselta. Vähän liiankin, sillä tottakai olen sitä mieltä, että raskauden ja elämän ylipäätään kuuluu näkyä kehossa. 

Joka tapauksessa minä kamppailen raskausarpia vastaan ja taistelussa auttaa kovasti kutiseva vatsa – sitä tulee rasvattua siis aivan väkipakostakin. Rasvaan vatsaani (melko tunnollisesti) aamuin illoin. Aamulla laitan vatsaani kevyempää rasvaa, The Bodyshopin Coconut Bodybutteria, ja yöksi laitan oikein kunnolla apteekista saatavaa Essexin rasvaista rasvaa. 

                                             

Ja onhan sitä rasvaa kulunut... Tällä hetkellä Essexiä on tullut lutrattua yli 1,5 tuubia ja Bodybutteria 1,5 rasiaa. Ennen Coconut-tuoksua käytin Mangoa, mutta siihen tuoksuun vain kyllästyi supernopeasti, vaikka muuten pidänkin kaikista "tropiikin hedelmät" -tuoksuista. Mango Bodybutter tuntui muuten myös hitusen rasvaisemmalta kuin Coconut... 

Vatsaa olen rasvannut milteipä siitä saakka, kun tein positiivisen raskaustestin. Jotenkin päässäni oli selkeä logiikka siitä, että kun vatsanahan kosteutta ruokkii jo etukäteen, niin se kestää tulevat koitokset paremmin. En tosin tiedä, onko tässä mitään järkeä, mutta katsotaan kuinka logiikkani pelaa (ja kuinka vatsanahkani venyy ja paukkuu). :)



Nina

Ei kommentteja: